Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2010.03.17

A tanulási stílus

 

Az auditív stílus a verbális ingereket figyel elsősorban, önálló tanuláskor gyakran a hangos feldolgozásra épít. Hangosan szoktam olvasni a tananyag szövegét, amikor felkészülök.

Gyakran előfordul, hogy szóban elismételem, felmondom magamnak a leckét.

Jól tudok tanulni néma olvasással. Jobb, ha a tanár magyarázatát meghallgatom, mintha a könyvből kellene megtanulni. Ha valaki szóban elmondja nekem a leckét, könnyebben megértem, mintha csak elolvasom. A tanári magyarázat nem sokat jelent nekem, a könyvből mindent meg tudok tanulni.

 

A vizuális stílusú tanuló a látottakra támaszkodik elsősorban, s nemcsak a memorizálás, hanem a rögzített anyag felidézése is először képileg történik. Nagyon hasznos számomra, ha a tanár ábrákat mutat be a táblán, vagy írásvetítőn, amikor magyaráz. Ha ábrákat készítek, jobban megértem a leckét, mintha csak olvasom. Ha vannak képek, ábrák a könyvben, könnyebb a tanulás.

Amikor új dolgokat tanulok, jobban szeretem, ha bemutatják, mit kell csinálnom, mintha csak szóban elmondják. Szívesebben bemutatom, hogyan kell valamit csinálni, minthogy elmagyarázzam.

 

A mozgásos stílusban a cselekvés, a motoritás játszik vezető szerepet, az ismeretelsajátítást gyakran mozdulatokkal, leírással segíti a gyerek. Szívesebben töltöm az időmet sportolással vagy testmozgást igénylő játékokkal, mint rajzolás, vagy festéssel. Ha leírom magamnak a szöveget, akkor könnyebben megjegyzem, mintha csak látom, hallom. Jobban kedvelem azokat a feladatokat, ahol kézzel fogható dolgokkal kell foglalkozni, mint ahol csak rajzok, ábrák, vagy szövegek vannak. Ha ábrákat készítek magamnak, jobban megértem a leckét, mintha más által készített rajzot nézegetek. Mozdulatokat könnyebben megjegyzem, mint képeket, vagy ábrákat.

 

A társas stílus igényli a barátok, szülők, tanárok segítő jelenlétét, kedveli a tanuló, ha az anyagot megbeszélheti másokkal. Szívesebben tanulok barátommal, mint egyedül. Szeretem, ha kikérdezik tőlem, amit megtanultam. Hamarabb megtanulom az anyagot, ha megbeszélem mással.

Társaságban szeretek tanulni.

 

Az egyéni stílus igényli a nyugalmat, csendet kedveli, zavarják a környezet ingerei, a körülötte levő emberek. Nyugtalanít, ha tanulás közben zaj van körülöttem. Teljesen csendben tudok csak tanulni.

Tanulás közben nagyon zavaró, ha beszélgetnek körülöttem.

 

Az impulzív stílusra jellemző, hogy az ilyen tanulók válaszaikat inkább intuitív módon közli, gyakran előbb beszélnek, minthogy mérlegeltek volna. Jobban megy nekem az olyan feladat, ahol valamilyen mozdulattal kell megtanulni, mint ahol szövegeket. Amikor a tanár felszólít, gyakran előbb válaszolok a kérdésére, minthogy átgondolnám mit is mondok. Amikor egy matematikapéldát megoldok, nem tudom indokolni, hogy az egyes lépéseket miért tettem.

 

Mechanikus

 

Nem szeretem azokat a feladatokat, amelyeken törnöm kell a fejem. A szabályokat szóról szóra bevágom. Akkor vagyok biztos magamban, ha szóról szóra megtanulom a leckét. Gyakran előfordul, hogy olyan dolgokat is megtanulok, amiket nem is nagyon értek.