Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2010.09.08

FEJLESZTÉS, SEGÍTSÉG 3. 4. OSZTÁLYTÓL KEZDVE

  • Értelmetlen szótagok olvasása segít, hogy ne találgasson, hanem sorban olvassa a betűket.
  • Helyesírási szabályokat tanultassuk meg, fogódzókat, összefüggéseket adjunk.
  • Soha ne hagyjunk hibásan leírt szót a füzetben, még aláhúzva sem, csak kijavítva.
  • Rendszeresen írassunk rövid másolást, először csak szavakat, majd mondatokat.
  • Szószerinti tanulásra (pl. vers) hagyjunk több időt.
  • Használjon a gyermek magnót a tanuláshoz.
  • Idegen nyelvek tanulása igen nehéz, de teljesen ne mondjunk le róla. Hang- és videokazetták a beszélt nyelv elsajátításában segítenek.
  • A számítógép használata, szövegszerkesztő és más segédprogramok már most sem elérhetetlen segítő eszközök.
  • A számolási nehézségekkel küzdő gyermekek közül sokan nem az ujjukon, hanem a vonalzójukon számolnak, de akár mutatós óra számlapján is tudnak számolni.
  • Ha lehet tanítsuk meg szorobánon számolni a tanulási zavarokkal küzdő gyereket.
  • Dolgozatok alkalmával is engedjük meg segédeszközök használatát diszkalkuliás diákunknak. Ha matematikai gondolkodását és nem számolási képességét nézzük, akár számológép használatát is engedélyezhetjük.